Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Trygghet och hälsa

Höglundaskolan arbetar både förbyggande och med aktiva åtgärder för att skapa trygghet, studiero och inflytande. För oss är det viktigt att ge alla elever stöd i deras utveckling. En del elever behöver mer hjälp än andra för att klara skolarbetet. Det kan vara tillfälligt stöd eller bestå under hela skoltiden.

Foto: Mostphotos

Det är viktigt att du som elev känner dig trygg både i skolan och på fritiden. För att klara av skolarbetet behöver man studiero. I Haninge kommuns skolor ska ingen bli diskriminerad, trakasserad eller utsättas för kränkande behandling. Vi arbetar förebyggande för att skapa god trivsel och har tydliga planer för vad som ska hända om problem uppstår.

Elever som har särskilda behov ska få stöd och hjälp.
På skolan finns skolsköterska, kurator och specialpedagog som parallellt med övriga pedagoger arbetar för att se till den enskilda elevens behov.

Elevernas vårdnadshavare är dock viktiga och en god skolmiljö kräver också ett bra samarbete mellan skolan och vårdnadshavarna.

Senast uppdaterad: 14 april 2023